Fiets,vliegtuig,trein,boot - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu Fiets,vliegtuig,trein,boot - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu

Fiets,vliegtuig,trein,boot

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Reina

28 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo Allemaal,
Donderdag hele dag fietsen gehuurd a 1$ per stuk. Eeerst langs kinderziekenhuis en kraamkliniek, wachtkamers vol, maar dan wel buiten op straat in de brandende zon. Groot bord met verzoek bloed te geven voor slachtoffers van de knokkelkoorts-epidemie. Wij kunnen niet binnen kijken. Door naar Pub-Street voor koffie en dan verder de lange weg naar de "haven". Slechte tot zeer slechte weg, stoffig en heet. Weg wordt gerenoveerd. Zeer frequent drinkstops om niet uit te drogen. Veel slechte bamboehutjes op houten palen, af en toe een redelijk huis op betonnen palen. Wel allemaal "vrijstaand"...,maar zo willen wij niet wonen. In de regentijd staat alles hier in het water. Vanaf de haven gaan we met een gids met bootje voor een tochtje naar het drijvende dorp. Half uur varen, veel vissers lopen of zwemmen in het water, vissen met netten en zelfs blote handen. Drijvende dorp heeft alles, school. kerk, sportzaal, winkel, viskwekerijen, drijvend varkenshok en zelfs een kroeg met poolbiljart...Als het waterpeil in de regentijd stijgt verhuist het hele dorp met het stijgende water mee, en komt ongeveer 6 km verderop (meer landinwaarts) te liggen.
Iedereen heeft hier dus een bootje om zich te kunnen verplaatsen. Uiteindelijk gaan we na terugkomst in de haven weer per fiets richting hotel. Nog steeds stoffig en heet, de douche is van harte welkom. Als we de fietsen om 18.00 willen terugbrengen hebben we moeite de "winkel" terug te vinden, alles wat buiten langs de weg stond staat al binnen, en alle ijzeren deuren van de winkels lijken op elkaar, na twee keer heen en weer rijden langs de weg herkent Reina de eigenaar, die even in de deuropening staat, aan zijn T-shirt. Na het eten met een TukTuk weer naar hotel, chauffeur blijkt de weg niet weten naar ons hotel, hij zei van wel...wij weten gelukkig wel hoe het moet en roepen hem tot de orde als ie richting vliegveld wil. Tenslotte komen wij waar we zijn willen.
Vrijdagochtend om half acht met auto met chauffeur richting vliegveld. Formaliteiten gaan snel, wel nog even $25 pp dokken als uitreisbelasting om Cambodja te mogen verlaten, aan wie komt dit ten goede? Na 45 min vliegen alweer in Bangkok geland, het is op de luchthaven opvallend stil, duidelijk geen hoogseizoen (of crisis?). Met chauffeur naar Prince Palace hotel, waar we een deel van de bagage achterlaten. Halen we volgende week weer op na de eilandentour. Dan naar treinstation met TukTuk, om 17.30 vertrekt daar de nachttrein naar Trang in zuid-Thailand. De rit gaat 15 uur duren. We hobbelen, schommelen en schudden heen en weer. Diner in de trein, om 21.30 worden de stoelen omgebouwd tot bed en kunnen we slapen (Lennart, weet je nog...?) Om 06.30 alweer volop activiteit, met tussenpozen redelijk geslapen. Om 08.30 in Trang. Chauffeur en gids staan alweer klaar en brengen ons met een zeer luxe auto naar de Pak Meng Pier, zo'n 40 km verderop, waar we in de longtailboot stappen, om te gaan snorkelen en zwemmen in de Andaman zee. Op diverse plaatsen gesnorkeld, oog in oog met honderden vissen, diverse soorten, maten en kleuren. Nu zijn we op het eiland Koh Mook,in een huisje onder de kokospalmen, net een plaatje uit een reisgids, maar dan eentje die echt is. Morgen weer de zee op....o.a. zwemmen in een grot en snorkelen natuurlijk. Hier is dus wel internet, maar dat is de vraag voor de komende dagen, sommige eilanden hebben maar een paar uur stroom per dag (wij vragen ons af waarom er hier geen zonnecollectoren worden geplaatst (gat in de markt??)), afwachten dus maar.

Groetjes, Kees en Reina

• 28 Maart 2009 - 13:04

Hans Jacqueline:

Hallo Luitjes,
    Wat een belevenissen! Welk voertuig hebben jullie nog niet gehad???
    Geniet er nog even van, dat doen wij ook van jullie verhalan.

• 28 Maart 2009 - 17:16

Juliette:

Echt geweldig om jullie ervaringen weer zo te kunnen volgen!

• 29 Maart 2009 - 13:25

Lennart:

haj haj, t klinkt nog steeds of jullie het wel naar je zin hebben:P, hier ook alles wel best. tot volgende week

• 29 Maart 2009 - 14:01

Nel Bogaard:

hi guys!
    wat leuk om al jullie ervaringen te lezen zo hier in Holland!!
    jullie kunnen gaan zwaaien naar Dennis (wel in de verte hoor haha) is vanochtend vertrokken ivm afstudeerproject naar China Beijing en Sjanghai voor 10 dagen met 38 medestudenten,Gert vetrekt donderdag voor een week Madeira en ik ga allemaal leuke dingen doen: dagje sauna en beautyarrangement met zus Sandra,2 verjaardagen en een wijnafspraak met Els (goede vriendin die met 4 kids door haar man is verlaten voor een of andere jonge dame..!!)zondags eten bij broer samen met Oma en hele familie,dan begint de werkweek weer jaja..ga altijd `smaandags in de avond naar moeder Gert in Huize Gaza te Harmelen..eindeloos verhaal.Goed ga nu ff de thuin in en bakkie chinese thee zetten hahaha! echt waar hoor.Oh ja Reina heb hele leuke cursus vilten gedaan met Mireille (buuf) hele ervaring met allemaal kunstenaressen en een accupunturiste en een edelsmitin haha! genoten..wij gaan ook afspreken hoor Reina!!
    Doei veel Thais plezier daar met veel thee en rijst en hopelijk geen diarree oid...

XX Nel