Snelle boot(tocht) en Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu Snelle boot(tocht) en Angkor Wat - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu

Snelle boot(tocht) en Angkor Wat

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Reina

25 Maart 2009 | Cambodja, Khett Siem Reab

Hallo Allemaal,

Dinsdagochtend weer vroeg op, om half zeven stond de auto met chauffeur alweer klaar voor vervoer naar de aanlegsteiger. Daar aangekomen was de boot amper zichtbaar, zo laag op het water lag ie, en we bleken de tickets te missen, chauffeur en Reina terug naar t hotel, intussen was de receptionist al onderweg naar de aanlegsteiger, alles kwam goed. Uiteindelijk een half uur te laat vertrokken, maar dat lag echt niet aan ons. De bagage van iedereen werd gewoon los op het voordek buiten neergelegd we vroegen ons af hoe dat zou moten, er was ons door het reisbureau een ruige reis beloofd.... Nou bleek dat nogal mee te vallen hoor, wel zodra we los waren full speed, maar erg rustig op het water liggend (er half boven als draagvleugelboot) In totaal duurde dat 5 uur, toen moesten we, midden op het Tonle Sap meer. overstappen op een kleinere boot omdat het rivieropwaarts te ondiep werd (veel te lage waterstand). Dat tochtje duurde ook nog een uur langs dorpjes met water/paalwoningen, erg armoedig. Er waren wel school, kerk en sportzaal op het water. Deze drijven en kunnen dus ook bij de veel hogere waterstanden in de regentijd gewoon dienst blijven doen.
Bij de aanlegsteiger tientallen afhalers, chauffeurs van hotels, maar ook TukTukrijders die op een vrachtje hopen en sjouwers. De koffers moeten steil onhoog gedragen worden. "Onze" auto met chauffeur was er ook! Een tocht over zeer slechte stoffige weg, armoedige huisjes onderweg. Deze weg loopt elk jaar in de regentijd onder water, werd nu "eindelijk" onderhanden genomen, we hobbelen door gaten en over ruwe stukken steen (steenslag maar dan vuistgroot of groter) Tuk Tukpassagiers moeten uitstappen...
Verder in Siem Reap wordt het meer stadsachtig en zijn we vrij snel bij het hotel.We lopen via de markt, nog erger dan erg, vooral het rauwe vlees en de vis die daar al urenlang in de hitte liggen te...Tegen de avond naar de uitgaanswijk, voor biertje en eten, nog steeds erg warm!!!!
Vanochtend om 7 uur met gids en zelfde chauffeur naar de diverse tempels (Angkor Thom, Angkor Wat etc.(grootste tempelcomplex ter wereld)Gelukkig is het bewolkt en iets minder warm dan de afgelopen dagen.
Erg indrukwekkend, groots..goede gids, prima Engels.
Vanmiddag nog een Cambodjaanse massage ondergaan, alle kanten opgevouwen, maar nu weer heel ontspannen en tijd voor het gebruikelijke biertje. Morgen willen we weer eens fietsen huren en zelf de naaste omgeving gaan verkennen.
Vrijdagochtend per vliegtuig naar Bangkok terug en dan daarna door per nachttrein naar Trang in Zuid Thailand, dat gaat 18 uur duren, ons volgende bericht zal dus wel wat later verschijnen.
Groetjes
Kees en Reina.

• 25 Maart 2009 - 13:15

Rianne:

Fietsen huren in Cambodja???? Jullie zijn ons verhaal toch niet vergeten mag ik hopen!
    Verder klinkt het allemaal erg goed en volgens mij smaakt het bier jullie prima ;)

x Rianne

• 25 Maart 2009 - 15:16

Beekmos:

Wat maken jullie toch een hoop mee!! Helemaal geweldig!!
    De berichten hangen hier op het bord, iedereen leest mee.
    Geniet maar even en denk vooral niet aan ons in dit koude landje en zeker niet aan de praktijk met kabelbreuken enzo...('t was weer zover...)
    Stuur de zon maar even onze kant op.
    Groeten van iedereen hier op de praktijk!!

• 25 Maart 2009 - 18:45

Pa En Ma :

Het blijft leuk om jullie vacantie zo te volgen. Het is toch wel een van de vacanties die er met kop en schouder bovenuit steekt. Jammer dat jullie niet wat warmte deze kant kunnen opsturen, want het is hier bar en boos.We wensen jullie nog veel moois en leuke dingen toe.Groetjes pa en ma.

• 25 Maart 2009 - 19:34

Nel & Ben:

Geweldig, al jullie reisverhalen
    Wat moet het een goed gevoel zijn om dezee cultuur echt te leren kennen/beleven.

groet Ben

• 27 Maart 2009 - 12:22

Frieda:

Bijzonder die overstap! Jullie beleven heel wat en het is leuk om te lezen.
    Goede reis naar het zuiden, wij wachten nieuwsgierig op meer berichtjes.
    groeten, Frieda