Vis en groene sliertjes.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu Vis en groene sliertjes.... - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu

Vis en groene sliertjes....

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Reina

11 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Hallo allemaal,
Bedankt voor de vele reacties....jaloezie is helemaal geen slechte eigenschap hoor.:)
Vandaag vroeg op na nog niet zo'n goede nacht, beetje jetlag, cq tijdsverschil denken we. Om 07.00 Bangkok tijd lagen we al in 't zwembad. Daarna ontbijtbuffet en om half negen stond tot onze grote verrassing een oude bekende in de lobby op ons te wachten: Maha, de gids die ons twee jaar geleden drie dagen begeleidde tijdens de River Kwai Tour. Vandaag hebben we hem als prive-gids, we zijn de enige twee gasten. Met een taxi naar het treinstation in het westen van de
stad. Met een aftandse dieseltrein, alleen 3e klasse.., naar Mahachai, een uur verder, nog turbulenter dan het vliegen, maar van seatbelts geen sprake natuurlijk. Was gewoon erg leuk. Bij aankomst daar over de grootste vismarkt van Thailand, verse en gedroogde vis bij de vleet, de "geur" kunnen jullie er wel bij denken schatten we zo in. Na een tochtje over de markt een "rondvaart" met oma als kapitein. Het laatste stuk rivier tot aan de golf van Thailand en weer terug, veel visserschepen, van klein tot groot. Vervolgens per riksja (3 stuks, want ze zijn maar 1-persoons) naar een paar tempels met een rondrit door het dorp langs de rivier. Smalle, spichtige Thaise mannetjes, maar met veel beenspieren waarschijnlijk, ze fietsen zonder versnelling en met zachte banden, maar we kwamen er wel..
Met de pont terug naar de overkant, dan in een lokaal restaurant een warme vislunch, Krab met curry, garnalen met cashewnoten enz. Het dessert was iets zoetigs, kokosmelk, bruine suiker en "groene sliertjes", je moet er van houden.
Toen weer terug over de markt (daar staat de trein namelijk, het spoor eindigt gewoon op de markt, tussen de vis, kippen en varkenskoppen).
Na weer een uur schommelen in de trein terug naar het hotel per taxi. Nog even bij het zwembad koffie gedronken en wat gelezen. Nu zijn we in het MBKcenter (welbekend bij de kinderen), het internetten is hier een stuk goedkoper dan in het hotel. We hebben hier eerst nog gegeten, een Japans restaurant, waar de hapjes aan de lopende band (letterlijk) voorbij komen. De hapjes die niet rauw gegeten kunnen worden maak je gaar in een pan hete bouillon, daarna werk je ze met stokjes naar binnen. Erg leuk en lekker. En ja het is hier nog altijd droog en warm tot zeer warm, maar dat went alweer aardig. Morgenochtend staat de huurauto klaar en gaan we het Bangkokse verkeer zo snel mogelijk achter ons zien te laten, gelukkig ligt het hotel vlak bij de oprit naar de Expressway, dus dat zal wel lukken.
Richting Khao Yai national park, noordoost van Bangkok.

• 11 Maart 2009 - 14:51

Marjon En Hans:

Zo te lezen hebben jullie het erg leuk daar.We lezen de mail met veel belangstelling. Hans heeft gisteren te horen gekregen dat hij eind juni/begin juli voor 6 maanden naar Iraq gaat dus vakantie zit er voor ons dit jaar helaas niet in. We moeten dus maar dubbel genieten van ons weekend naar Terschelling. Nog een heel fijne vakantie gewenst.

• 11 Maart 2009 - 14:53

Rianne:

Leuk om te zien die foto's, hoe bekend.....
    Doe de groetjes aan Maha mochten jullie 'm nog een keer tegenkomen.

Oja, onze douche is gekit en de CV gerepareerd, dus het lijkt allemaal de goede kant op te gaan!

Rianne

• 11 Maart 2009 - 17:43

Cristine:

Geniet ervan! Leuk om dit zo mee te beleven en wat een andere wereld!!

• 11 Maart 2009 - 18:36

Jan :

Hi blommetjes zo te zien gaat alles goed,leuk die vismarkt ik ruik al wat daar ligt,nog gezellige dagen.Groetjes van ons allen

• 11 Maart 2009 - 19:05

Ben & Nel:

kees, wat een aparte scootmobiel.
    Hij is in ieder geval overkapt.

groetjes Ben

• 11 Maart 2009 - 19:31

Pa En Ma Blom:

Jullie hadden het over jal0uzie, nu dat is er wel een beetje.Blij dat alles zo goed verloopt en jullie al weer veel moois hebt gezien en leuke dingen meemaakt. Wij vermaken ons wel in ons koude landje. Wij wensen jullie veel plezier en niet al te veel warmtw.
    Pa en Ma Blom

• 12 Maart 2009 - 10:47

Lins:

Hoi vakantiegangers!

Klinkt zeer bekend en natuurlijk superleuk! Wat grappig dat jullie weer dezelfde gids hadden :)

Geniet van de trip, ik blijf jullie volgen!

• 12 Maart 2009 - 14:48

Jacqueline En Hans:

Als wij jullie verhalen lezen dan krijgen wij de kriebbels in ons lijf en willen dan ook weer! Nog veel plezier, tot het volgende verhaal.

• 13 Maart 2009 - 15:26

Lennart:

hey moeders en vaders,
    dat klinkt allemaal weer hartstikke leuk hoor, hier ook alles wel best. de groetjes van mij

• 13 Maart 2009 - 21:44

Liseth:

He vakantiegangers! Net even op m'n gemak jullie berichtjes zitten lezen! Super wat jullie daar doen en beleven! Inderdaad: helemaal jaloers... en hier maar dat vieze miezerweer en maar weer werken, etc.. Geniet er van, maar dat is jullie wel toevertrouwd! Voorlopig niet aan HAP, Beekmos, etc., denken! Dat doen wij wel voor je Reina! Liefs, Liseth