We zijn er.. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu We zijn er.. - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu

We zijn er..

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Kees en Reina

05 Juli 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Gisteren zijn we goed aangekomen in Ho Chi Minh City. Op 2 koffers na die kwijt waren is alles goed verlopen. De koffers worden als het goed is vanavond afgeleverd bij het hotel.

Bij aankomst op het vliegveld stond er een bus klaar om ons naar het hotel te brengen. Het hotel is zeer prettig (om het zo maar uit te drukken).
De kamers hebben een hoog plafond, gordijnen gaan automatisch dicht, zowel een bad als douche met massagestralen aanwezig, mandje fruit beschikbaar, krant aan de deur 's ochtends... En dan hebben we nog de lounge waar wij altijd terecht kunnen voor een hapje en een drankje. Dit overleven we wel!!
Echter, we hebben het 'echte' Vietnam nog niet gezien, we zitten namelijk in de 'PC Hooftstraat' van Ho Chi Minh City.

We hebben gisteravond met z'n 24e gegeten in een Vietnamees restaurant. Hier heb ik een soort Tom Yam (voor de ingewijden) gegeten: Seafood soup. Hierna zijn er nog een aantal studenten gaan stappen, wat al voor wat hilarische taferelen heeft gezorgd.

Morgen ga ik beginnen met het onderzoek en gaan we gelukkig naar een ander deel van de stad. Hier hoop ik toch ook wat meer het gevoel van Bangkok te proeven. Achteraf-straatjes met kleine eetgelegenheden en gewoon de stroomdraden in de knoop om de lantaarnpalen heen.

Straks hebben we een meeting met onze Vietnamese tolken (studenten) die ons de hele week gaan begeleiden en voor ons gaan vertalen. We hebben zojuist gehoord dat ze voor ons een Welcome Party aan het organiseren zijn, dus ik ben benieuwd wat dat straks gaat worden.

Foto's volgen later in de week!

Groetjes, Rianne

• 05 Juli 2009 - 10:06

Papa:

Hoi Rianne,

Dat klinkt luxe hoor! Fijn dat je goed bent aangekomen. De andere kant van de stad moet je zeker ook bezoeken, das toch meer het " echte" leven waarschijnlijk,

Groetjes

Papa

• 05 Juli 2009 - 15:11

Renate:

Hey Rianne!

Fijn dat de reis goed is gegaan. Jouw koffer wel goed aangekomen? Het hotel waar jullie nu in zitten klinkt als de perfecte plek om bij te komen van de lange reis.

Veel plezier de komende weken!!

Renate

• 06 Juli 2009 - 19:30

Paul En Lins:

Hey Rianne!
    Goed om te horen dat je veilig over bent gekomen en zo te horen hebben jullie niet te klagen over de luxe. Dat zal vast wennen worden als iedereen straks gaat backpacken :)
    We volgen je verhalen vanuit het Utrechtse!
    Groetjes Paul en Lins

• 06 Juli 2009 - 19:30

Paul En Lins:

Hey Rianne!
    We volgen je verhalen vanuit het Utrechtse!
    Groetjes Paul en Lins

• 07 Juli 2009 - 07:59

George En Frieda:

He Rianne! Wij waren, doordat we in de `vakantiemodus`staan afgesteld te laat om je goede reis te wensen. Nu hebben we camping met internet. We wensen je veel plezier daar in Vietnam en proberen je berichtjes te volgen.
    Liefs, GenF