Aan de slag! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu Aan de slag! - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu

Aan de slag!

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Kees en Reina

07 Juli 2009 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Eindelijk zijn we dan begonnen met het onderzoek. Inmiddels ben ik aardig in aanraking gekomen met het 'echte' Vietnam.
Het is echt geweldig om over de markten te struinen en opzoek te gaan naar mensen die even met ons willen praten.

We hebben hulp van twee Vietnamese studenten: Anh (meisje) en Quang (jongen). Het Engels is vrij goed en ze zijn ook bereid ons bij alles te helpen. Vlak na ons vorige bericht hadden we de eerste bijeenkomst met de tolken. Voor ons welkom hadden ze een liedje ingestudeerd. Best vreemd om mensen net iets jonger dan wij een liedje te zien zingen voor ons. Echter, morgenavond mogen we iets terugdoen, aangezien er dan voor ons een Karaoke avond georganiseerd is.

Het rondlopen in de stad en het interviewen van mensen is slopend. De markten zijn overdekt, dus de temperatuur loopt flink op. Morgen gaan we een supermarkt bezoeken en een interview doen met een cateraar in een restaurant, dus dat zou iets comfortabeler moeten zijn. Helaas moeten we wel om 5.00 op, om om 6.00 bij de supermarkt te zijn als deze open gaat. Er is ons gevraagd om de allereerste klanten te interviewen, en dat doen we dus netjes....

Naast het onderzoek is het natuurlijk ook gewoon erg gezellig met de hele groep. Vanavond hadden we een receptie op het Consulaat vanwege het bezoek van Minister Verburg uit Nederland aan Vietnam. Na 2 uur netwerken was iedereen het wel zat, maar waren er zeer nuttige contacten gelegd.

Inmiddels is het hier 23.50 en aangezien de wekker morgen om 5.00 gaat ga ik er een eind aan breien.

Zie de foto's voor een indruk van mijn leven hier op dit moment!!!

Rianne

• 07 Juli 2009 - 17:25

Kees En Reina Blom:

Foto's volgen later, internet laat het niet toe....

Rianne

• 07 Juli 2009 - 21:38

Paps En Mams:

Wij gaan lekker slapen, jij al weer bijna opstaan. Heel veel succes en een goede vlucht naar Hanoi.

Liefs en tot de volgende keer.

• 08 Juli 2009 - 00:01

Lennart:

hey zus, klinkt alsof je het wel naar je zin hebt, hier ook alles goed, net een reisje van 2 weken naar suriname geboekt met 3 andere gasten, veel plezier nog

• 12 Juli 2009 - 10:45

Laura:

Hoi Rianne,

het klinkt allemaal erg goed! Volgens mij vermaak jij je wel! Succes met je onderzoek en geniet van je vrije tijd!

groetjes vanuit het griekse Paros, Laura