Laatste dagen - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu Laatste dagen - Reisverslag uit Hué, Vietnam van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu

Laatste dagen

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Kees en Reina

31 Juli 2009 | Vietnam, Hué

Inmiddels zijn voor mij de laatste dagen in Vietnam aangebroken. Hoewel ik dit erg jammer vind, wil ik toch ook wel weer lekker naar Nederland. Geen gezeur aan je hoofd of je nog rondgereden wilt worden in een fietstaxi of dat je constant moet opletten of niet iemand je aan het oplichten is.

Nog even iets over de afgelopen week. Na het vorige bericht ben ik met mijn onderzoeksmaatje Frieda naar Danang gegaan. Hier zaten we wederom in een prachtig resort. Doordat we maar 1 dag een tolk tot onze beschikking hadden moesten we hier alles op de woensdag doen. Gelukkig is het nog een productieve dag geweest. Verder hebben we alvast wat kunnen werken aan ons eindverslag en hebben we 1 middag kunnen genieten van het strand en een BBQ.

Afgelopen vrijdag zijn we met de hele groep als afscheid naar een Resort in Mui Ne geweest, dit was in 1 woord geweldig. Een eigen zwembad bij je huisje heb je niet iedere dag. Na dit weekend zat het onderzoeksgedeelte van de reis erop. Iedereen gaat z'n eigen weg... hoewel.... Uiteindelijk bleek dat meer dan de helft van de groep, inclusief wij met z'n 3-en, naar Dalat te gaan. Dit ligt in de Central Highlands. Dit is een soort Westland. Er worden hier veel groeten, fruit en bloemen geteeld. We zijn dmv een busreis van 5 uur op onze bestemming aangekomen. De volgende dag hebben we een tour door het landschap gedaan met een gids en hebben we veel uitleg gekregen over van alles en nog wat.

De eerste avond in Dalat werden we al direct aangesprokendoor een Easy Rider. Dit zijn mensen die tot een groep motorrijders behoren. Zij rijden toeristen door het gebied of gaan zelfs 3 of 4 weken met mensen het land door. Wij besloten om 2 dagen met 3 motorrijders op pad te gaan, richting Buon Ma Thuot. Dit was echt een geweldige ervaring. Achterop de motor kun je genieten van het landschap en leg je gelijk aardig wat kilometers af. Een ander deel van onze groep bleek ongeveer dezelfde afspraken te hebben gemaakt, hen kwamen we onderweg dan ook regelmatig tegen en we overnachtten op dezelfde plek.

Donderdag was onze 2e dag achterop. Om 16.00 moesten we in Buon Ma Thuot zijn om de nachtbus richting Danang te nemen. Deze rit heeft 14 uur geduurd en we hebben best nog wat kunnen slapen. Om 5.30 stonden we in Danang en hebben we de volgende bus naar Hue genomen. Hier zijn we vanochtend om 9.00 aangekomen.

We hebben inmiddels de stad al een beetje verkend. Morgen gaan we nog een tour doen om de omgeving nog te bekijken. Zondag vlieg ik naar HCMC en maandag begint m'n terugreis van zo'n 40 uur.

Dit was waarschijnlijk het laatste berichtje. Foto's uploaden lukt hier helaas niet.

Tot in Nederland!
Rianne

• 31 Juli 2009 - 08:25

Kees:

Vanaf kantoor even snel.
    Fijn om weer wat te horne.
    Nog veel plezier en een goede thuisreis gewenst!

Papa

• 31 Juli 2009 - 08:52

Reina:

Vanaf thuis

Fijn dat je het zo leuk hebt!
    Goede reis, sterkte en geduld met wachten in Hong Kong.
    We zullen je met open armen ontvangen in Brussel.

Mama

• 31 Juli 2009 - 12:23

Frieda:

He Rianne,

Zit het er al weer bijna op! Je hebt er weer een ervaring bij. Gaaf zeg die Easy Riders. Ik grapte al tegen George dat dat een goed idee is voor als hij met pensioen gaat.....:)
    Goeie reis en hoop je nog even te zien voordat je aan je vakantie met Paul begint!

Groetjes (ook van George),
    Frieda