1e week voorbij - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu 1e week voorbij - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu

1e week voorbij

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Kees en Reina

12 Juli 2009 | Vietnam, Hanoi

Het is hier nu zondagavond 21.20. Ik ben compleet gesloopt van de afgelopen week en vooral het afgelopen weekend.

Vlak na mijn laatste bericht stond ik om 5.00 op om 's ochtends vroeg onderzoek te gaan doen. Die zelfde avond was er een karaoke-avond georganiseerd door de studenten die ons helpen met vertalen. Dit was hilarisch. In Vietnam is karaoke een serieuze bezigheid. De studenten leven zich helemaal in in het liedje. Wij, boeren uit Nederland, maken er 1 groot feest van, het liefst met polonaise en al. Het kwam er dan ook op neer dat na anderhalf uur alle Vietnamezen afscheid hadden genomen en de Nederlanders nog even vrolijk door zongen.

Donderdag zijn we naar Hanoi gevlogen, om hier vrijdag op bezoek te gaan bij de ambassadeur. Eerst hebben we hem 's middags al ontmoet op de ambassade en 's avonds was er een receptie op zijn residentie. Er waren Vietnamese alumni uitgenodigd die in Nederland gestudeerd hebben. Erg leuk om even mee te spreken. Verder was er een heerlijk buffet en heeft de ambassadeur zijn visie op Vietnam gegeven.

Zaterdagochtend zijn we om 8.00 vertrokken naar Halong Bay (Unesco werelderfgoed). Na een rit van 4 uur was ik blij dat we levend arriveerde.
De verkeersregels worden hier niet altijd even goed nageleefd en ik kreeg weer een klein beetje het gevoel dat ik in Cambodja ook gehad heb 2 jaar geleden. Eenmaal aangekomen bleek dit keer dat de werkelijkheid nog mooier was dan het plaatje dat we op internet gezien hadden. We hadden een schip voor de gehele groep afgehuurd waarmee we door de verschillende baaien zouden gaan varen. Dit was echt geweldig. Helaas duurde het maar een uur of 30 en moesten we zondagochtend alweer richting Hanoi vertrekken. Doordat de nacht voor velen maar een uur of 3-4 heeft geduurd staat iedereen nu op instorten.

Morgen begint weer een nieuwe week van onderzoek. Wij zullen nieuwe tolken ontmoeten en weer vrolijk doorgaan.

See you!!!
Rianne

• 12 Juli 2009 - 14:59

Broeder:

hey zus.....
    het is maar weer duidelijk dat die vietnamezen wat betreft karaoke en polonaise er weinig van begrijpen..:P en volgens mij heb jij het tot nu toe zwaarder dan ik.... hier is het nu nog een beetje vakantie vieren.... succes verder en tot ooit....

• 12 Juli 2009 - 15:00

Pap En Mam:

Net gesprek via SKYPE met Lennart afgesloten en nu jouw bericht: zo zijn we weer op de hoogte. Hou vol!! Het gaat prima met jullie beiden: vermoeiend voor jou en " ontspannend" voor Lennart die nu duikbrevet aan het behalen is.

Liefs van mam en pap.

• 12 Juli 2009 - 20:57

Marjon:

Erg leuk om je bericht te lezen en foto's te zien. Geniet nog van de tijd daar. Je zal je vakantie straks hard nodig hebben om uit te rusten

• 13 Juli 2009 - 16:54

George En Frieda:

Weet je Rianne, dat de zalmen hier in Noorwegen veul en veul groter zijn dan die goudvisjes in plastic zakjes?!
    Fraai schip om met z'n allen een uitstapje te maken in Vietnamese wateren met daarbij nog een mooi diner.
    Jullie zitten wel te genieten zeg, en die visite aan de ambassadeur is buiten gezellig ook nog informatief.
    Nou, werk ze en vergeet niet te genieten. Doen wij ook niet in onze laatste drie dagen rondom Oslo.