Nachtmarkt en Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu Nachtmarkt en Hoi An - Reisverslag uit Hoi An, Vietnam van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu

Nachtmarkt en Hoi An

Door: Rianne

Blijf op de hoogte en volg Kees en Reina

19 Juli 2009 | Vietnam, Hoi An

Weer even een update vanuit Vietnam, inmiddels zijn we in Hoi An aangekomen.

Echter, vorige week zijn er ook nog wel wat noemens waardige dingen gebeurd.

Nadat we na een prachtig weekend in Halong Bay maandag weer aan de slag moesten maandag, viel dat toch wel een beetje tegen. Het heeft de hele dag geregend, en niet zo'n klein beetje ook. Uiteraard hadden wij deze dag gepland om weer wat kleine winkeltjes in achterbuurten te gaan bezoeken. Dus stonden we tot onze enkels in de blubber, modder, visresten etc.

Dinsdag hebben we overdag even de toerist uitgehangen. Frieda en ik zijn naar de Temple of Literature geweest, de eerste universteit van Vietnam en we hebben een rondje gemaakt in een fietstaxi. De reden dat we even rust hebben genomen is dat we diezelfde nacht er om 2.00 uitmoesten om wat nachtmarkten te gaan bezoeken. Ik heb al heel wat gezien in verschillende landen, maar dit was echt een chaos. Iedereen liep door en over elkaar heen, je zag overal groente en fruit en de mensen die het kochten en verkochten. Het bezoek aan de eerste markt verliep prima, op de tweede markt waren we na een minuut of 40 niet meer zo welkom en kregen we kleine tomaatjes naar ons hoofd gegooid, dit hebben we maar beschouwd als een teken dat we weg moesten gaan. Om 8.00 waren we terug in het hotel en zijn we nog maar even ons bed in gedoken tot 13.00. Het was al met al een zeer enerverende, vermoeidende, maar nuttige nacht.

Vrijdag zouden Frieda en ik met de trein en rit van 17 uur vanuit Hanoi naar Hoi An maken, helaas waren de tickets voor de trein uitverkocht en moesten we nu business class naar Hoi An vliegen. Hoewel dit heerlijk was, vind ik het toch erg jammer dat ik de treinrit gemist heb. Wie weet komt het er tijdens de nareis nog van.

In Hoi An zitten we nu een paar dagen. Het is hier heerlijk rustig vergeleken met de steden, maar wel ontzettend toeristisch. Het doet een beetje dorpsachtig aan allemaal. Gisteren hebben we ons beiden laten opmeten om een pak (Frieda) en een jasje (ik) te laten maken. Vandaag om 16.00 was het klaar!!

Morgen vertrekken we naar Danang, onze laatste verblijf plaats voor het onderzoek. Het gaat zo ontzettend snel allemaal!

Groetjes daar aan Nederland en tot snel!!!

x Rianne

• 19 Juli 2009 - 11:43

Kees En Reina:

Wat zouden we ook graag eens een kijkje daar nemen!
    Na de SKYPE van gisteravond geen nieuws, Arjan en Laura zijn vanmorgen om 06.00 uur richting Frankrijk vertrokken. Hopen vandaag Lennart weer te spreken.

Nog veel plezier, groetjes aan allen.
    Liefs van ons.

• 19 Juli 2009 - 11:57

Rianne:

Klinkt allemaal heel leuk en interessant wat je daar allemaal doet en mee maakt.

Veel plezier nog de komende tijd en geniet ervan!

• 19 Juli 2009 - 13:33

Renate:

Zo te horen geniet je met volle teugen ook al moet er gewerkt worden!

Die tomaten naar je hoofd, hilarisch! Ik denk inderdaad niet dat een uitnodiging was om nog even lekker verder te struinen over die markt....

xx Renate

• 19 Juli 2009 - 15:15

Lennart:

hey zuster,

ziet er allemaal best wel leuk uit daar hoor! en wat betreft die tomaten.... volgende keer watermeloenen teruggooien...:P

de groeten
    van
    je
    broer

• 19 Juli 2009 - 17:38

Linda & Paul:

Hey Rianne,
    Weer wat locale ervaringen erbij zo te lezen! Jammer van de treinreis, maar zo'n business class vluchtje is ook wel eens leuk! Hopelijk krijgen jullie niet dagelijks tomaatjes naar je hoofd geslingerd - gewoon teruggooien :)

Groetjes, L&P