De grens over.... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu De grens over.... - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu

De grens over....

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Reina

19 Maart 2009 | Laos, Vientiane

Even een korte update,

Vanmorgen om 06.15 uit hotel in Udon Thani vertrokken, per tuktuk naar treinstation, alwaar we de trein naar de grens met Laos hebben genomen. Kosten van deze treinreis zijn wel 11 baht, dat is 22 eurocent p.p. en daar mag je dan 3 kwartier voor in de trein zitten. Dan met een gezamenlijke tuktuk van 6 personen inclusief chauffeur, koffers, rugzakken enz,,,,, naar grenskantoor, waar we uitchecken uit Thailand en vervolgens met bus de brug over de Mekong gepasseerd en daarna loketjes voor visumaanvraag Laos. Bij loket 2 papieren ophalen om in te vullen,daarna ingevuld bij loketje 1 inleveren en betalen + pasfoto, vervolgens wachten tot bij loketje 3 je paspoort met visum er weer uit komt. Ongeveer half uur wachten en alles was geregeld. Dan met taxi naar hoofdstad Vientiane, 20 km verderop, ingecheckt in hotel en blijven hier tot zondag a.s. We zijn de was maar gaan afleveren bij de wasserij hier in de straat, na 10 dagen hebben we 4.5 kg, voor 10.000 kippen per kg . kunnen we morgenochtend de hopelijk schone was weer ophalen....

Tot later, groetjes aan jullie allemaal.

• 19 Maart 2009 - 08:53

Cristine:

Veel plezier, en het blijft leuk om jullie reis zo mee te beleven.

• 19 Maart 2009 - 09:06

Leen En Joke:

Hebben even gelachen om de Tuktuk. Heeft Reina het droog gehouden, want die kan er de humor ook wel van inzien.
    Hoe simpel kan het zijn om een visum te krijgen, in Nederland zouden we er een mega-gebouw omheen bouwen.
    Veel plezier verder!

• 19 Maart 2009 - 09:50

Arjan & Laura:

Nou moeders, das vast weer een gezellige bende geweest toen jij in die tuktuk erbij moest, ik zie je hoofd al helemaal voor me. Succes en veel plezier in Laos!

• 19 Maart 2009 - 18:03

Ben & Nel:

weet je hoe lang het duurt om een visum voor Belarus te krijgen??

langer...Trouwens, we vertrekken 27 maart

nel

• 19 Maart 2009 - 18:13

Ria:

wat een belevenis,leuk om jullie tevolgen.Veel plezier in laos.liefs ria en fam

• 19 Maart 2009 - 19:15

Hans En Jacqueline:

Wij lezen met veel plezier julie reisverslagen.Met auto zie je even wat meer van Thailand dan op de fiets!
    We zijn benieuwd hoe het jullie gaat bevallen in Laos.Hopelijk zijn de mensen daar net zo vriendelijk dan in Thailand.Geniet ervan.

• 20 Maart 2009 - 08:21

Anne Mieke:

Gelukkig was de trein niet zo duur, dan kun je tenminste de wasserij betalen. Wat kost een kip daar trouwens? Ik koop ze hier alleen in stukjes.
    Veel plezier verder!