Fietsen door de stad en langs de Mekong - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu Fietsen door de stad en langs de Mekong - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Kees en Reina Blom - WaarBenJij.nu

Fietsen door de stad en langs de Mekong

Door: Kees

Blijf op de hoogte en volg Kees en Reina

21 Maart 2009 | Laos, Vientiane

Hallo allemaal,

Gisteren en vandaag fietsen gehuurd, kost weinig en fietsen is goed te doen. Parijs van het oosten zeggen ze, nou dat geldt niet voor het verkeer.
Aantal tempels gezien, gisteren regelmatig schuilen voor de regen, soms echt tropische bui. Vrij somber weer dus, niet koud natuurlijk. Ook nog een rondleiding gehad bij COPE, een organisatie die zorgt voor kunstledematen, fysiotherapie e.d. voor slachtoffers van UXO's, dat zijn onontplofte explosieven, clusterbommen en mijnen uit de Vietnamese oorlog. Erg indrukwekkend.
Vandaag wel veel zon en dus veel warmer. Op de fiets langs de Mekong, onverharde weg, zandpad met zandzakken, o.a viskwekerij in werking gezien. Uitgekomen bij vliegveld, meteen gezien waar we morgenochtend moeten zijn voor vertrek naar Phnom Penh.
Terug fietsend kwamen we ineens langs de Nationale Meteodienst van Laos, mochten binnen kijken, de dd meteoroloog gesproken, deed de dienst in zijn eentje.....
De 7 daagse verwachting maken ze eens per week...De techniek, o.a. weerradar en werkstations zijn door Japan gefinancierd, ook de Fransen hebben bijgedragen.
Na de lunch ook nog een (het) ziekenhuis bezocht, de boeken hebben gelijk, daar wil je niet liggen. Hebben zojuist de zonsondergang boven de Mekong vanaf een terras gevolgd, prachtig! Daarna daar ook snel gegeten, min of meer gevlucht voor het vliegend ongedierte, ondanks Deet.
Nu op naar Cambodja, groeten aan iedereen.

• 21 Maart 2009 - 16:52

Paul En Rianne:

Veel plezier in Cambodja en let goed op in het verkeer!

(Zonde van de kokos, daar moeten ze die vis niet mee verpesten;))

• 21 Maart 2009 - 17:55

Cristine:

mooie foto's! Slaap lekker en een goede reis naar Cambodja

• 21 Maart 2009 - 19:18

Nel & Ben:

de fysiotherapie ziet erg goed uit.
    ik zal het aan Joey laten zien. Misschien kunnen ze er op de revalidatie kliniek, waar hij stage loopt, nog wat van leren.

groetjes Ben

• 22 Maart 2009 - 11:58

Lia:

Hoi Kees en Reina.Het ziet er goed uit,die zonsondergang. Jammer van het ongedierte. Volgens mij fietst zo'n fietspad ook niet erg gemakkelijk.Hoewel we nog niet hadden gereageerd vinden we het wel heel leuk jullie verslagen te lezen. Geniet maar lekker verder. groetjes Piet en Lia